Anmeldelse af tillidsrepræsentant

Del artikel:

Når du er blevet valgt som tillidsrepræsentant eller suppleant, skal du anmelde det til os. Herefter anmelder vi skriftligt valget til din arbejdsgiver og meddeler, at du varetager hvervet som tillidsrepræsentant.

Din bemyndigelse træder først i kraft, når valget er anmeldt hos os og hos din arbejdsgiver. Herefter har du bemyndigelse til at varetage dine kollegaers interesser overfor din arbejdsgiver og til at indgå i forhandlinger. Med anmeldelsen indtræder også din beskyttelse mod afskedigelse og forflyttelse. Derfor er det vigtigt, at du husker at anmelde valget til os.

Når du anmelder valget til DM, bliver du inviteret til vores gratis tillidsrepræsentantuddannelse, du får mulighed for løbende sparring på dine opgaver, og du bliver inviteret til vores årsmøde for tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter.

Anmeldelse af hverv

For at anmelde dit hverv, skal du logge ind på Mit DM.

Seneste nyheder

Alle nyheder

Akademikerbladet

Akademikerbladet.dk

Genveje

}